Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Like

Borderlands 2 Review

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Borderlands 2 Review

Mesaj Scris de OpHaNiM la data de 17/11/2012, 10:44




Borderlands 2 a ajuns pe rafturile magazinelor şi în mâinile pasionaţilor. Este acest joc continuarea mult-aşteptată a lui Borderlands sau avem de a face cu un sequel slab, produs doar pentru a creşte conturile producătorului Gearbox şi ale publisher-ului 2K Games?

La cinci ani după întâmplările din Borderlands, Handsome Jack, care a preluat frâiele Hyperion Corporation şi conduce Pandora, se oferă să ajute patru noi protagonişti să găsească o mare comoară ascunsă de pe Pandora, un nou aşa-zis Vault. Marele Handsome Jack îi direcţionează spre comoară însă totul se dovedeşte a fi o capcană mortală. Trădaţi de Jack, dar cu mari abilităţi de luptă, cei patru reuşesc totuşi să scape de pericolul imediat şi se găsesc singuri într-o regiune îngheţată a Pandorei. Astfeş, din start ştim care este antagonistul jocului.




Asemenea primului titlu din serie, Borderlands 2 este un First Person Shooter ce include foarte multe elemente de RPG. De fapt, producătorii jocului merg mai departe şi spun că seria Borderlands a creat un nou gen de joc: Role Playing Shooter.

Borderlands 2 oferă foarte multe posibilităţi de personalizare a experienţei de joc cu ajutorul unor elemente precum sistemul de leveling, arborele divers de abilităţi, cele patru clase de personaje şi multitudinea de arme ce pot fi găsite pe parcursul jocului.




Personajele din care putem alege în Borderlands 2 sunt Axton (clasa Commando), Maya (Siren), Salvador (Gunzerker), Zer0 (Assassin). Un al cincilea personaj numit Gaige (clasa Mechromancer) va apărea la o dată ulterioară sub forma unui DLC. Protagoniştii din primul joc sunt şi ei prezenţi în Borderlands 2 sub formă de NPC-uri.

Este aproape imposibil ca doi jucători să aibă o experienţă de joc similară, chiar şi în cadrul aceleiaşi clase existând trei arbori de abilităţi diferiţi. Orice alegere de dezvoltare a personajului poate schimba radical modul de abordare a luptelor. Spre exemplu, un personaj din clasa Assassin poate înclina balanţa spre abilităţi de sniper (recul redus, zoom superior, putere de foc crescută) sau spre abilităţile de atac cu sabia.



Diversitatea armelor este incredibilă, iar alegerea lor influenţează de asemenea întreaga experienţă. De la grenade şi până la lansatoare de rachete, fiecare armă ce poate fi găsită are caracteristici diferite dar uşor de comparat, graţie unei interfeţe grafice foarte intuitive. Dacă tot am trecut la interfaţă, pot lăuda şi modul facil prin care poate fi gestionat inventarul, căci vânzarea, cumpărarea sau aruncarea unui obiect este acum floare la ureche.

Trasul cu arma este o experienţă interesantă, fiecare armă având propria personalitate şi propriul fel de a scădea viaţa inamicului. Borderlands 2 este un shooter bazat pe valori de damage (asemănător cu RPG-uri precum Diablo), deci cu excepţia inamicilor foarte slabi, un headshot nu va omorî inamicul ci îi va scădea viaţa, de multe ori într-o proporţie mai mare decât dacă ar fi fost lovit în restul corpului.



Firul epic principal este coerent şi bine construit, însă jocul oferă şi o multitudine de obiective secundare foarte diverse, de la misiuni de investigaţie şi până la uciderea de monştri pentru blana lor, numai bună de înfrumuseţat pălăria unui distins domn. Fanii umorului din primul Borderlands pot fi fericiţi: şi Borderlands 2 vine cu o ofertă abundentă de momente care stârnesc hohote de râs.

Însă Borderlands 2 nu este pur şi simplu un shooter-rpg. La fel ca primul joc din serie, modul multiplayer cooperativ este prezent şi îşi face treaba excelent. Practic poţi juca întreg jocul de unul singur sau împreună cu 3 persoane. Pe măsură ce sesiunea de joc are mai mulţi jucători (până la 4), inamicii de pe acel server devin tot mai puternici pentru a le oferi jucătorilor o provocare pe măsura numărului lor. Evident, dificultatea scade atunci când un jucător se deconectează.



Tot modul co-op este şi scena în care se poate observa cu uşurinţă modalitatea în care abilităţile personajelor se completează şi îmbogăţesc experienţa de joc. Spre exemplu, dacă toate cele patru clase ar fi prezente pe un server, ele şi-ar putea folosi puterile specifice pentru a elimina în mod tactic un inamic. Zer0 poate activa o hologramă a sa care îl va ţine ocupat pe inamic în timp ce adevăratul Zer0 se furişează şi-l loveşte din spate cu sabia sa puternică, Maya ridică apoi inamicul într-o bilă de energie dăunătoare şi imobilizantă, Axton poate amplasa o mitralieră fixă şi inteligentă care ciuruie adversarul aflat încă sub vraja Mayei, iar Salvador face acelaşi lucru activându-şi dual-wielding-ul, adică posibilitatea de a folosi două arme în acelaşi timp. Rezultatul? Eliminarea unui oponent puternic într-un mod total diferit faţă de experienţa single-player.

Pot spune totuşi că, pentru a avea o experienţă plăcută în co-op, trebuie să fii descurcăreţ. Echipamentele, muniţia, banii sau materialele valoroase care pot fi luate de pe inamici ucişi sau din cutii de aprovizionare sunt furnizate pe principiul primul venit-primul servit. Acest lucru înseamnă că un jucător mai distrat ar putea rămâne fără muniţie şi bani după o perioadă de timp, dar atunci când viaţa e crudă… trebuie să te adaptezi.



Inamicii din Borderlands 2 sunt foarte variaţi atât vizual cât şi comportamental. Există zeci de feluri de creaturi mai mult sau mai puţin umanoide şi chiar roboţi, fiecare având propriile slăbiciuni şi puncte forte. Îmi vine în minte un inamic destul de des întâlnit care mă face să râd de fiecare data: un grăsan uriaş şi furios care poate fi decapitat cu un glonţ bine plasat (mai ales ca sniper), moment în care începe să alerge furios cu pumnii înainte spre orice fiinţă vie din jurul său - de multe ori asta înseamnă că porneşte o bătaie pe cinste între el şi prietenii săi, la care asişti în calitate de spectator.

Vehiculele sunt şi ele prezente în Borderlands 2, dar controlul acestora mi se pare incredibil de simplist şi stângaci realizat având în vedere complexitatea totală a jocului.



Estetic, Borderlands 2 păstrează stilul grafic cel-shaded care a consacrat titlul precedent, dar cu ceva îmbunătăţiri. Jocul arată superb, ca o carte de benzi desenate ce a prins viaţă, iar lumea Pandorei este pur şi simplu încântătoare. Fiecare zonă în care se desfăşoară misiuni este vastă, frumos detaliată şi colorată.

Borderlands 2 este un joc solid care a clădit o experienţă completă prin alăturarea părţilor bune din Borderlands cu sugestiile fanilor. Avem de a face cu o poveste incitantă, o campanie mai lungă (în jur de 30 de ore), mai multe posibilităţi de personalizare şi o grafică superbă. Borderlands 2 poartă cu demnitate şi mândrie numele seriei mai departe, fiind un joc mai bun decât predecesorul său.

OpHaNiM


Mesaje : 560
Reputatie : 4608

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum